Francie

DNES:

Aktuální ceny benzínu

Ceny PHM ve Francii k 2.6.2021
Bezolovnatý 95 oktanů: 1,447 €.
                        Nafta: 1,375 €.
Kreditní karty jsou všeobecně u čerpacích stanic akceptovány. Ve Francii jsou také automatické čerpací stanice, kde je benzín levnější. Tyto čerpací stanice však většinou akceptují pouze platební karty vydané ve Francii.

Z fotoalba

Francie
CARNAC: carnacké Menhiry

ORANGE: Areál Římského divadla

PARIS: Dóme IMAX ve čtvrti La Défense

CAMARGUE: Městečko Santa Maries de la Mer

GORGES DU VERDON

Více jak 200 dalších fotografií naleznete ve FOTOALBU.

MAPA WEBU

Cestování po Itálii

Den čtvrtý

Paris - Versailles - Mont Saint Michel - Saint Malo

Za chladného, ale slunečného počasí ráno vyrážíme okolo deváté hodiny z kempu a napojujeme se na silniční průtah Paříží, abychom zamířili směrem na Versailles. Průjezd, kterého jsme se obávali, byl nakonec bezproblémový. Značení na Versailles bylo kvalitní, takže jsme jeli spolu s celou kolonou aut, která se Paříží pohybovala rychlostí okolo čtyřicet až šedesát kilometrů za hodinu.

Versailles ***

Park ve Versailles
Po necelé hodině jízdy jsme dojeli do Versailles.

Zaparkovali jsme v ulici přímo u zámku. Do parkovacího automatu jsme nasázeli 2,2 euro přesně na dvě hodiny parkování a vyrazili směrem k zámku.

Zámecké nádvoří se v době naší návštěvy rekonstruovalo, proto jsme se raději hned vydali do zahrad. Zahrady ve Versailles jsou opravdu unikátní a rozhodně stojí za návštěvu. Vstup do parku je bezplatný a pohybovat po něm je možné buďto pěšky nebo zde existuje možnost pronajmout si elektromobil či vlastně jakési vozítko, které se pravděpodobně používá více na golfových hřištích. Cena za pronájem takovéhoto vozítka činí 28 € za hodinu.

Jedna z mnohých fontán v parku

Zámecký areál vzdálený 17 kilometrů od Paříže se rozhodnul postavit v roce 1661 Ludvík XIV. Král se svým dvorem, který čítal pět později až dvacet tisíc lidí, se sem nastěhoval v roce 1682. Versailles se stalo politickým srdcem Francie do roku 1789, kdy revoluční dav vtrhnul do paláce a Ludvíka XVI. Odvezl do zajetí v Paříži.

Zámek byl vybudován kolem původního loveckého zámečku Ludvíka XIII.

Okolní zahrady jsou vybudovány na ploše 815 hektarů, kde byla vybudována zahrada se sochami, fontánami, okrasnou a zeleninovou zahradou. Ústředním prvkem je vodní nádrž neboli také Velký kanál s Apollónovou fontánou, která znázorňuje koňské spřežení vynořující se z vody a mířící směrem k zámku. Velký kanál je možné využít i pro relaxaci v podobě projížďky loďkou. Za pozornost rozhodně stojí také množství živých plotů, soch či menších fontán.

Ačkoliv jsme si nestihli celou zahradu dostatečně prohlédnout, vypršel již po dvou hodinách čas, na který jsme měli zaplacené parkování. Proto jsme byli v poledne nuceni se vrátit zpět k autu.

T I P :
Návštěvu Versailles si naplánujte spíše na letní měsíce. Pokud se sem totiž vypravíte před začátkem června, jako jsme tak učinili my, nebudete si moct vychutnat krásu všech fontán v provozu.

Latonina fontánaApollónova fontána

Naše cesta pokračovala směrem na Bretaň, kterou jsme si vybrali za další místo své zastávky.

Vzhledem k tomu, že naší další zastávkou mě být Mont Saint Michel, zvolili jsme severní cestu, tedy po dálnici A13 přes Caen. Její první část blíže Paříži byla šestiproudá. Provoz na dálnici byl minimální. Poslední část cesty vedla již po neplacené dálnici.

Mont Saint Michel ***

Klášter Mont Saint Michel
Okolo 16:30 jsme dorazili na parkoviště přímo před klášterem Mont Saint Michel. Toto místo spojuje s pevninou pouze silnice, která jako jediná zůstává při přílivu nad mořskou hladinou. Nebo respektive alespoň většinou. Jak jsme se dočetli v průvodci, přibližně třikrát ročně se pod vodou ocitne i tato silnice. Nicméně parkoviště, které je umístěno i něco níže než tato silnice, je při přílivu zaplaveno. Za parkování jsme zaplatili jednotnou taxu 4 € a vydali jsme se na prohlídku jednoho z nejkrásnějších míst Francie.
V době naší návštěvy byl odliv,
moře bylo v nedohlednu

Toto malebné místo jsme navštívili v době odlivu. V této oblasti je charakteristické, že v době odlivu voda ustupuje až několik desítek kilometrů od pevniny. Proto byl Mont Saint Michel v době naší návštěvy jakýmsi ostrovem uprostřed nekonečného množství písku a bláta. Moře bylo zcela v nedohlednu. Mnozí této skutečnosti využívají a procházejí se po dně moře.

Nejprve jsme si prohlédli samotné městečko, poté jsme vydali přímo do kláštera. Vstupné činí 8,5 € za osobu, ale prohlídka není rozhodně nezajímavá. Otevřely se nám nejen mnohá místa kláštera, ale i zajímavé výhledy do okolí a moře, které zde v tuto chvíli jaksi nebylo. Prohlídka kláštera je naprosto individuální bez jakéhokoliv průvodce.

První stavba se na skále Saint Michel objevila již v osmém století. V desátém století na tomto ostrově založil Richard I., vévoda normandský, benediktinské opatství, které bylo postupně obklopeno klášterními budovami, které byly po staletí rozšiřovány, přestavovány či bourány.

Klášter Mont Saint Michel

Klášter prosperoval a již ve dvanáctém století se stal nejvíce prosperujícím klášterem ve Francii.

Ačkoliv je dnes místo obklopené davy turistů, stále zde plyne klášterní život.

T I P :
Pokud se rozhodnete pro prohlídku kláštera, nenavštívíte pouze řadu nádherných prostor, ale teké několik míst či vyhldek, ze kterých je nádherný rozhled do okolí. Pokud se rozhodnete ušetřit na vstupném, budete ochuzeni o nádherné výhledy do okolí.

Před devatenáctou hodinou se vracíme zpět k autu. Mezi tím se již všude objevily nápisy, že příliv přijde po 21 hodině, tudíž by se auta, která zůstanou na parkovišti mohly ocitnout v nebezpečí.

klášter Mont Saint Michelklášter Mont Saint Michelklášter Mont Saint Michel

klášter Mont Saint Michel Městečko s klášterem na skále Odliv

Příjezdová silnice a parkoviště v době odlivu Klášter Klášter

Opouštíme tedy Mont Saint Michel a snažíme se najít možnost ubytování. Naše cesta směřuje k městu Saint Maló, které by mělo být zítra naší další zastávkou. Ještě na okraji města Saint-Malo jsme nalezli směrovku na autokemp. Jednalo se o Camping dela Fontaine. Ubytování nás zde přišlo na 17,9 €. Autokemp naleznete na internetových stránkách www.campinglafontaine.com.

T I P :
Vzhledem k tomu, že se Bretanň nachází v zeměpisné šířce podobné Velké Británii, kde je čas o hodinu posunut, je zde zcela zřetelně patrný časový posun oproti našemu území. Proto zde na přelomu května a června docházelo k západu slunce až po 22 hodině a ještě ve 22:30 bylo teprve šero. Této skutečnosti s hodinovým posunem západu slunce můžete využít při plánování výletů v této oblasti.

Plánek přjezdu do kempu de la Fontaine v Saint Malo:

Hledat na francie.tode.cz :

Poslední příspěvky v DISKUSNÍM FÓRU:
Diskusní fórum o Francii
Re: připojení elektrických zařízení v kempech atd.
Anonym - 2023-09-18 23:02:32

V clanku je absolutni pitomost, bezne zasuvky jsou stejne jako u nas,dostali jsme na ne bezplatnou licenci. V kempech se ovsem pouzivaji zasuvky CEE.

Téma: Elektřina
Průjezd Francii
PavelH - 2021-06-20 11:50:36

Dobrý den za 2 týdny se chystam autem směr Bilbao a zajima me průjezd Francii, kterou zvolit cestu dle lepsi prujezdnosti a zda je tam i rozdil v kvalite cesty a ceně poplatků. Na mapach mi to ukazalo dvě cesty. Jedna je kolem Paříže a ta druhá kolem Lyonu. Obě jsou stejně dlouhé ale je tam rozdíl v převýšení terénu. Tak nevím. Děkuji za radu.

Téma: Autem
Francie a jídlo
Honzin - 2016-04-29 09:28:53

Ceny potravin ve Francii, oblíbená jídla, oblíbené restaurace, zkušenosti.

Téma: Jídlo a pití

Přidejte svůj příspěvek do
DISKUSNÍHO FÓRA!

Hledat na webu

Hledat v diskusním fóru:

Webové kamery

Metz, katedrála Saint Etienne:

SAINT TROPEZ:

Své dotazy a připomínky adresujte na jrehacek@seznam.cz