Francie

DNES:

Aktuální ceny benzínu

Ceny PHM ve Francii k 2.6.2021
Bezolovnatý 95 oktanů: 1,447 €.
                        Nafta: 1,375 €.
Kreditní karty jsou všeobecně u čerpacích stanic akceptovány. Ve Francii jsou také automatické čerpací stanice, kde je benzín levnější. Tyto čerpací stanice však většinou akceptují pouze platební karty vydané ve Francii.

Z fotoalba

Francie
NANCY: Náměstí Place Stanislas

ST. TROPEZ

VILLANDRY: Zahrada okolo zámku je opravdu úžasná

GORGES DU VERDON: jezero Lac de Ste Croix

Více jak 200 dalších fotografií naleznete ve FOTOALBU.

MAPA WEBU

Cestování po Itálii

Den sedmý

Mesland - Caumont - Chambord - Rocamadour - Cahors

Ráno se probouzíme poměrně časně, okolo sedmé hodiny, do slunečného dne. Autokemp opouštíme bez povšimnutí před osmou hodinou a míříme k nedalekému zámku Chaumont.

Chaumont *

Zámek Chaumont

Parkujeme hned vedle zámeckého parku, kam míříme s něčím k snědku, abychom se zde nasnídali. V parku se nachází řada nejrůznějších stromů, je odsud výhled nejen na zámek, ale také přímo do údolí Loiry. Zámek Chaumont je totiž jedním z mála, který je na kopci.

Vzhledem k tomu, že je poměrně časně a zámek otevírá své brány až v 10 hodin, odjíždíme dále směrem k jednomu z nejvyhledávanějších zámků Chambord.

Chambord **

Zámek Chambord je
opravdu výstřední

Parkování na centrálním parkovišti u zámku je bezplatné, bezplatně lze navštívit také okolní park a zámek tak obdivovat alespoň zvenčí. Vstupné do zámku činí 8,5 € a veškeré prostory zámku si každý návštěvník prochází sám svým tempem. Je zde však možnost využít služeb průvodce či zapůjčení jakýchsi audiotelefonků, kde si můžeme celý výklad vyslechnout.

Chambord je největší ze zámků na Loiře. Uvnitř se ukrývá 440 komnat a 85 schodišť, na střechách se tyčí 365 komínů - jeden krb pro každý den v roce.

Chloubou zámku je
dvojité spirálové schodiště

S budováním tohoto zámku bylo započato po roce 1519. Na jeho stavbě pracovalo celých 25 let téměř 2000 řemeslníků a zedníků. Hlavní schodiště stoupá hlavní věží nahoru až do věže s lucernou. Je postaveno jako dvojitá spirála a bylo vybudováno zřejmě dle návrhu Leonarda da Vinchiho.

Komnaty toto schodiště obklopují ze čtyřech stran. Nejobdivuhodnější je však střecha. Nachází se zde množství věží a vížek, je zde i několik střešních teras, které nabízejí výhled do širokého okolí.

Zámek prý má 365 komínů
Zámek byl v minulosti obklopen až 5 000 hektary zahrad s loveckými oborami a rybníky, které protínaly paprsky alejí vedoucích k šesti branám po obvodu. To vše měla chránit zeď v délce 32 kilometrů. Zámek obklopovala síť vodních kanálů a příkopů, kvůli nimž byl dokonce vypracován projekt na odklon toku řeky Loiry. Nakonec se však zahrady před zámkem musely spokojit s vodami blízké říčky Cosson. V průběhu pozdějších let však byla podstatná část vodních příkopů zasypána a tak dnes turisté obdivují jen zlomek krásy zámku a jeho zahrad.

Při prohlídce mají návštěvníci možnost shlédnout půlhodinový film o vzniku zámku, procházka jednotlivými komnatami chvílemi připomíná slušné bludiště. Návštěva jednoho z nejkrásnějších i nejvýstřednějších zámků však rozhodně stojí za to.

Po prohlídce zámku jsme se ještě v parku chvíli zdrželi a něco málo snědli - bagetu a sýr a okolo poledne jsme již zamířili k parkovišti a vydali se směrem na jih. Nejprve jsme projížděli po vedlejších komunikacích směrem na Romorantin a dále na dálnici směrem na Vierzon. Nyní jsme již mířili přímo na jih několik stovek kilometrů po dálnici přes Limoges a dále pak až na úplný jih země do Toulouse. Příjemným překvapením nám byla skutečnost, že velká část této dálnice je bezplatná, provoz na ní je poměrně klidný. Výjezdem číslo 54 však dálnici opouštíme a po vedlejších silnicích míříme do vesničky zvané Rocamadour.

Rocamadour **

Pevnost postavená na skále

Ačkoliv jsme jeli po vedlejších silnicích, značení na toto zajímavou obec nechybělo. Přímo v centru městečka je informační centrum, kde je možné získat zdarma jednoduchý plánek města. Jak jsme záhy zjistili, ta historická vesnice, kvůli které jsme do těchto míst zavítali, se nachází ještě asi o kilometr dále. Z dnešní vesnice jsou však starý Rocamadour s pevností na skále dobře viditelné.

Máme tedy dvě možnosti: Buďto se vydáme dolů do vesnice a do pevnosti si to budeme muset vyšlápnout po schodech a nebo se vydáme autem k pevnosti a pak budeme muset naopak šlapat pěšky do vesnice a pak zpět do pevnosti na kopec. Zvítězila první varianta. Vydali jsme se tedy dále a zaparkovali jsme zdarma přímo u vstupní brány do starého města. Vstupujeme do malebných uliček, kde jako kdyby se čas zastavil.

Vesnice získala na věhlasu po 12. století poté, co zde byly nalezeny ostatky mužského těla, o kterých se věřilo, že patří Zacheáši, manželi sv. Veroniky, který byl překřtěn na sv. Amadoura. Proto se sem začali scházet poutníci z nejrůznějších míst.

Velmi navštěvovaná je dnes svatyně Černé Madony v kapli nahoře v pevnosti. Projít si samotnou pevnost je nejen bezplatné, ale i velmi zajímavým zážitkem, jelikož je pevnost přilepena přímo na skálu a celé to působí velmi nezvykle. Samotná socha Černé Madony pochází pravděpodobně z 12. století.

Po devatenácté hodině přicházíme zpět k autu a rozhodujeme se, zda se ubytovat v některém z kempů v nové části obce Rocamadour nebo pokračovat ještě dále. Nakonec odjíždíme a jedeme ještě dále na jih, cestou sledujeme, zda není v blízkosti nějaký autokemp. Nakonec opět najíždíme na dálnici, ale hned následujícím výjezdem ji opouštíme a míříme k městu Cahors. Do města však ani nedojedeme. Ještě před tím totiž nalézáme autokemp Quercy Vacances, kam je telefonní číslo 05 65 36 87 15, internetové stránky kempu jsou na adrese http://www.quercy-vacances.com/ . Za ubytování platíme 11,9 €. Kemp je pěkně upravený a poměrně málo zaplněný. Uvaříme si tedy něco k snědku a jdeme spát.

Plánek přjezdu do kempu Quercy Vacances nedaleko Cahors:

Hledat na francie.tode.cz :

Poslední příspěvky v DISKUSNÍM FÓRU:
Diskusní fórum o Francii
Re: připojení elektrických zařízení v kempech atd.
Anonym - 2023-09-18 23:02:32

V clanku je absolutni pitomost, bezne zasuvky jsou stejne jako u nas,dostali jsme na ne bezplatnou licenci. V kempech se ovsem pouzivaji zasuvky CEE.

Téma: Elektřina
Průjezd Francii
PavelH - 2021-06-20 11:50:36

Dobrý den za 2 týdny se chystam autem směr Bilbao a zajima me průjezd Francii, kterou zvolit cestu dle lepsi prujezdnosti a zda je tam i rozdil v kvalite cesty a ceně poplatků. Na mapach mi to ukazalo dvě cesty. Jedna je kolem Paříže a ta druhá kolem Lyonu. Obě jsou stejně dlouhé ale je tam rozdíl v převýšení terénu. Tak nevím. Děkuji za radu.

Téma: Autem
Francie a jídlo
Honzin - 2016-04-29 09:28:53

Ceny potravin ve Francii, oblíbená jídla, oblíbené restaurace, zkušenosti.

Téma: Jídlo a pití

Přidejte svůj příspěvek do
DISKUSNÍHO FÓRA!

Hledat na webu

Hledat v diskusním fóru:

Webové kamery

Metz, katedrála Saint Etienne:

SAINT TROPEZ:

Své dotazy a připomínky adresujte na jrehacek@seznam.cz